CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 9, 2011

MuAlliMAh...

"Asslamualaikum Waramatullahi Wabarakatuh Ustazah"...
aku disambut mesra ketika mula2 menjejakkan kaki ke kelas Pra Sekolah SRA Sungai Lui itu...
perasaan berdebar yang tercipta ketika sedang di interview Guru besar tadi hilang sedikit demi sedikit...
mane tak nye,,,ustaz tadi serius betul,,,
nasib bek die penah aja aku dulu...
"kenapa awak nak jadi ustaza kat sini??"
ttbe je soalan tu meluncur keluar dari mulut ustaz...
adoyai~~~~~~
dengan nada yang yakin,jawapan ni yang aku berikan,
"saye nak cari pengalaman ustaz,bukan senang nak ade peluang macam ni,,,belajar bidang lain, 
mencuba dalam bidang lain,,,
ape2 pun,,saye nak cube dulu...
saya yakin dengan kemampuan saye..."
tu je la jawapan aku bai kat guru besar tu...
"baikla shima,,kalau awak perlukan ape2 bantuan, minta tolong pada ustazah2 lain duu,,,nanti baru saya ambil tindakan,,awak kena sabar sikit aja budak2 tu,,maklumlah,,kecik2 lagi.."
kehadiranku disambut mesra oleh 23 orang pelajar...
ramai juge ye...
aduhh,,,riuh betul klas tu...
macam ade 53 orang je...
huuhu,,,
"ustazah,,Ustazah Awi mane?/"
tanye salah seorang murid,,
Ustazah Awi tu sebenarnye guru mereka sebelum ni,,,
tapi,,,tetibe xnak mengajar plak...
tu yang bertukar tangan...
tadi aku hanye ajar Iqra' je...
kata Ustaz,"selagi xpandai bace dan x mahir, awak jangan alih,,,kite mahu pelajar kite mahir,,bukan nye cepat habis bace tros naik Quran,,,nanti,,,huruf pon xtau..."
Alhamdulillah,,mostly yang bace tadi,,sume kat Iqra' 2...
maksudnye ramai la yang da kenal huruf2 Jawi,,
abes rehat,,aku ajar menulis jawi,,,
hmmmm,,
kalau ikut buku dorang sebelum ni,,,
drang belajar satu2,,
pastu bru disambungkan huruf2 tersebut menjadi 1 perkataan jawi,,,
so,,
aku ikut je la rentak dorang...
time ni la banyak menguji kesabaran aku,,,
ade yan g men2,,
tapi sampai ade yang terlebih rajin plak,,,
da siap tu,,,jam baru menunjukkan pukul 5 petang,,,
Adusss!!!
ape lagi la yang aku kene wat ni...
last2 wat derk je,,
xtau nak aja pe...
tapi,,
InsyaAllah,,aku akan wat perancangan untuk esok dan hari2 seterusnya,,,
hahahaha...
"Permudakanlah urusan aku Ya Allah",,



No comments:

Post a Comment