CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, May 7, 2011

sHe's ThE hErOO!!!

esok da ari ibu,,,
tapi,,,tak tau nak bagi ape??
emmmm,,,
mom is keep asking" hari ibu bile ye ???"
bukannye aku xingat...
mustahil lah...
sume orang pon mesti ingat ari tu....
tanggal 08 MEI every year...
xkan la bley lupe,,,
huhuhhu,,,
cume sekarang ni,,duit tengah sesak,,,
poket tengah kering...
hukhuk...
teringat lagi tengah ari tadi ,,
perbualan antara aku,ibu ngan ayah...
tetibe je ibu tanye...
hari ibu bile ye???
ayah cakap"
awak ni,,asyik tanye tu je...
ingat je kami ni...
ibu jawab"
mesti orang yang cakap tu nak bagi adiah...
hahhaha...
kalau difikirkan balik,,,
macam pelik je ibu ni...
boley pulak main mintak2 hadiah...
bagi aku,,
everyday is mother's day...
mane mungkin kite dapat idup tanpa ibu...
aku xdapat bayangkan idup aku tanpa ibu nanti...
ermmm,,,
xterurus idup aku nanti....
selama ni pon,,
ibu yang banyak tegur,,nasihat aku...
sebab itu jugakla aku masih jadi orang lagi...
ibu yang banyak  susah payah demi kami adik beradik...
besar sungguh pengorbanan ibu kan...
entahla,,,
aku xdapat bayangkan macam mane kawan2 aku dapat hidup tanpa kasih dan belaian seorang wanita bernama ibu....
tapi,,,semua tu ketentuan ILLAHI...
Alla yakin die mampu mengadapinye...
yang pergi tetap pergi kan??
kite perlu teruskan kehidupan kite demi orang2 sekeliling kite...
memanglah sangat berat ujian yang Allah berikan tu,,
tapi,,
yakinlah,,,Alla sentiase bersame kite...
berdasarkan surah AlBaqarah ayat 286 yang bermaksud;
Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannye. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dilakukannya dan mendapat siksaan dari yang dikerjakannya.
mereka berdoa;
Ya tuhan kami,janganlah engkau hukum kami jika kami lupa atau melakukan kesalahan.
ya tuhan kami,janganla engkau bebani kami dengan bebanan yang berat sebagaimana engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami.
Ya tuhan kami,janganlah engkau pikulkan kami dengan apa yang idak sanggup kami memikulnya..
Maafkanla kami,Anpukanlah kami, dan Rahmatilah kami,,
Engakau la pelindung kami,,
maka tolonglah kami menghadapi orang2 kafir.



so,,selagi kite mempunyai ibu...
bersyukurlah,,
berbaktilah dan berbuat baikla kepada keduanya,,,
supaya kite tidak menyesal dikemudian hari.......

No comments:

Post a Comment