CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 10, 2011

"Ustazah2,,Ustazah ni cantikla..."
puji salah seorang dari pelajar aku,,,
hahahaa...
*rilex je shima ,, jgn perasan lak*(kata2 aku dalam ati)
hikhikhikhik
sebenarnye,,aku xigt pon name budak tu,,,
maklumlah,,,baru 2 hari,,,mane la nak igt 22 orang tu...
yang aku igt pon sape ye,,,
haaaa,,,
ni die,,,
"haikal,azlysham,aiman,adam,afif,tasya,dina,nina,ain,farisya,auji,syafika,hikmah,najihah,...."
yang lain aku xberape ingt...
InsyaAllah,,aku akan cube igt kan...
tempoh 2 bulan yang diberi aku rase sangt cukup untuk aku ingat semuanye...
harap2 la...
tadi mase kat kelas aku datang awal,,
lebih kurang pukul 2 suku...kelas sepatutnye bermula pada pukul 2 setengah petang...
masuk2 kelas je,,terus sapu kelas,,
maklumlah ajar budak yang belum mumaiyiz ni,,,
kene la banyak pengorbanan siket...
mule2 je,,aku mesti akan aja Iqra'..
memag tu pon yang ustaz suruh,,,
da abes semak sorang2,,tau2 je da pkul 3 setengah...
sebelum dorang kua kelas aku cakap camni,
"Ustaza nak buku tulis kamu semua ye,,leps rehat nanti kite menulis plak"
memang Ustazah sebelum ni die akan menulis huruf2 dan ejaan kat dalan buku dorang,,,
da siap nanti aku semak la,,,
"Ustaza2,,nape saya dapat B , Auji dapat A je?"
"Farisya kamu punye huruf ni xbetol,,camne nak dapat A?,"
jawab ku dengan nada yang lembut,,,
maklumla,,nak ambik hati anak murid...
haha...
sampai ade yang cakap,,
"Ustazah ni baek la,,Ustazah Awi garang sket"
*kene puji lagi,,,
:)
so far,,,
ape yang aku aja tadi ,,dorang da faam siket2...
then,,
aku ajar Bahasa Arab,,
sebelum ni dorang anye blajar dari 1-5,,
dan tadi aku sambung 6 dan 7,,
Alhamdulillah,,cepat dorang tangkap...
nasib bek la sume terang ati....
senang sket keje aku...
huhuu.......
da tu,,,
aku ajar niat solat subuh,,,
sebelum ni dorang belajar sampai cara berwuduk dan niat nye je,,,
so,,
aku akan sambung pelajaran seterusnya...
hikhikhik...
macam2 la tengok telatah dorang,,,
kelakar2...
tapi,,
hari ni aku da garang sket...
hhuuuh...
kat tgn aku sentiase ade pembaris kayu...
jangan bagi dorang pijak kepala aku.....
cuak jugak dorang,,, 
bile aku pandang je,,,
terus senyap....
"tau pun nak senyap"
tapi,,tadi....
ramai betul yang injured...
maklumlah,,,
budak2 ni maen lari2...
tau2 da jatuh...
Haikal berdarah di lutut dan tangan,,,
Dina berdarah kat ibu jari kaki
Azlysham berdarah kat kaki sebb kene paku,,,
tapi dorang ni mengalami kecederaan sebab kecuaian sendiri ye...
so,,
tanggung sendiri.,..
haaaa......
terok betol!!!
xd la,, aku bawak pergi bilik guru,,ambik minyak gamat kat sane,,,
*kene bawak minyak gamat sendiri ni*
tapi,,apehal pon,,,
sume ni bergantung kat diri sendiri,,,
kalau aku yakin aku boleh buat,,
mungkin aku akan maMpu bertahan sampai 2 bulan...



1 comment:

  1. ko jadi ustazah kat skolah agama kite ke shima?
    waa...
    hehe.. goodluck..

    ReplyDelete